إيمان داغر.. تكتب: تكات لموضة الشتاء 2020

الشتاء دايما بيفضل الألوان الغامقة وموضة سنة 2020 أن اللبس يكون فضفاض.. والضيق لا.

 وأهم ألوان شتاء 2020 هى الأزرق الغامق والأخضر الغامق والنبيتي والأصفر الغامق والرمادي والبني بدرجاته مميز جدا .. كل الألوان دى بتكون لقطع اللبس والحجاب والمانيكيروالچيبات من أهم القطع المميزة في لبس الشتاء بكل اشكلها.. الچيب الجلد البلسية موضة جدا في الشتاء.

البنطلونات الواسعة.. والبالطو الطويل بس تكايته بقي أنه يكون كات مش بكمام.. والبدل القطيفة موضة جدا والبلوڤرات الواسعة موضة اكتر مش الضيقة وطبعا الچاكت الچينز مهم في لبس الشتاء.

الكارديچان الصوف.. وطبعا الجلد موجود معانا في كل شتاء بس وجوده في 2020 انه يكون واسع في الچيبات أو البنطلونات أو الچواكت الفستان الصوف الطويل موضة جدا للمحجبات.

نوعين مهمين في الحجاب لشتاء 2020 لتربون والطرح البلسية.. خلينا دايما في تناسق ألوان اللبس ما نزيدش عن لونين أو تلاتة بالكتير الشتاء مش بيحب الزحمة في ألوان اللبس.

بالنسبة للاكسسورات، الحلقان الطويلة والمدورة والمطرزة بالفصوص الملونة أو الأبيض والعقود المجدولة زى الجنزير وتكون اكتر من طبقة والاساور يكون عليها أسماء الماركات (البرندات).

أما الأحذية: البوت هو المسيطر في كل شتاء الموضة للسنة دى هو البوتات اللي ليها كعب عريض وصغير ووالهاڤ بوت موضة اكتر من البوت الطويل وألوان البوت هي البني والاسود والابيض مميز جدا في شتاء 2020.

تعليقات
جاري التحميل...

حقوق النشر والتصميم محفوظة لشركة هاشتاج مصر © 2020

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com